Szarpanie na gazie – jak ustrzec się przed problemami z LPG?

samochód ikona

Jazda na autogazie to najlepszy sposób na znaczne oszczędności na koszcie przejechania jednego kilometra dla wszystkich kierowców, którzy pokonują dłuższe dystanse. Montaż instalacji gazowej LPG musi być jednak wykonany w warsztacie, który oferuje wysoką jakość usług, w przeciwnym razie użytkownika mogą spotkać przykre niespodzianki np. szarpanie auta przy przełączaniu go na LPG. Zobaczmy, czym może to być spowodowane.

Co trzeba wiedzieć o montażu LPG?

Instalacja LPG oznacza oszczędności, jednak zarazem stawia silnikowi dość duże wymagania, choćby ze względu na wyższą temperaturę spalania. Trzeba pamiętać, że jednostka napędowa, do której zostanie założony gaz, musi być w dobrym stanie technicznym. W przeciwnym razie problemy mogą się szybko nasilić, a ich zdiagnozowanie i wyeliminowanie okaże się trudne. Drugą istotną kwestią jest poprawny dobór systemu do konkretnego auta oraz jego właściwe zainstalowanie i skonfigurowanie. Jeśli na tym etapie zostaną popełnione błędy, ich następstwa mogą się być niełatwe do wyeliminowania.

Co może być przyczyną szarpania auta na gazie?

Najczęściej podobne problemy wynikają ze złego stanu układu zapłonowego. Choć będzie on poprawnie działać przy zasilaniu benzyną, to zapłon gazu wymaga wyższego napięcia, zarówno cewki, jak i przewody oraz świece powinny więc być do nich przystosowane. Wynika to również z wysokiej temperatury, z jaką jest spalany gaz oraz z faktu, że przewody są zwykle narażone na działanie wilgoci lub mechaniczne uszkodzenie izolacji. Zdarza się też, że powodem kłopotów z dławieniem się na gazie może okazać się zużyty filtr gazu albo filtr powietrza. Często w grę może wchodzić nieprawidłowy dobór lub montaż wtryskiwaczy bądź nieszczelność układu albo zła regulacja. Ze względu na ilość opcji najlepszym sposobem na usunięcie usterki będzie wizyta w warsztacie zajmującym się montażem i naprawą instalacji LPG. Warto pamiętać, że przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele – dużo zależy choćby od tego, jak silnik zachowuje się, korzystając wyłącznie z benzyny.

Czy będzie szarpać przy przełączaniu na LPG?